Posted in Ce mi se intampla zi de zi.., Tot ce imi mai trece prin cap

Pachete

Sunt cateva lucruri pe care nu le inteleg. Si cand spun “cateva”, ma refer de fapt la…mai multe. Insa, am scris si m-am intrebat de atat de multe ori ce anume nu inteleg si de cenu inteleg si ce ma face sa ma incapatanez sa inteleg…aproape tot, incat acele lucruri de necuprins aproape ca au devenit neinteresante.
Astazi nu inteleg…pachetele. Si nu, nu e vorba de acele pachete pe care le trimitem prin posta sau le primim prin curier. Ma refer la pachetele de opuse. De ce vin la pachet? De ce nu exista doar bun si trebuie sa apara si raul? De ce nu poate fi un cineva doar intr-un fel si trebuie neaparat, sa fie si in alt fel?
Un posibil raspuns ar fi: plictisul. Daca am gasi pace si armonie intr-un procent de lucruri, iar in celalalt am gasi contrariul, mereu ar fi aleasa prima parte. Un alt posibil raspuns ar fi: legile naturii. Insasi natura e compusa din opuse. Alt raspuns ar fi Dumnezeu ( unul din ei, ca am inteles ca sunt mai multi): asa e creatia divina, amestecata.
Nu ma satisfac aceste raspunsuri. Nu cred in vreo creatie divina, in vreun Dumnezeu, in vreun plictis. Sa presupunem ca sunt ingrozitor de sceptica si pragmatica: cred in ceea ce vad, ce ating si…cam atat ( ceea ce nu e foarte departe de adevar, dar asta e alta discutie). In aceste conditii date cine ma poate ajuta cu un raspuns? De ce in teorie un X poate fi un geniu dar in pratica este personajul negativ demn de mila si dispret din poveste? De ce culoarea rosie este calda in teorie insa in pratica frige si te omoara?
Daca desparti contrariile, ramai mereu cu 2 extreme. Nu poti alege intre doua extreme; una e prea, prea si cealalata e foarte, foarte. Asadar tot ce iti mai ramane de facut este sa cumperi…pachete. Acel cadou pe care ti-l cumperi si de la magazin. Iar atunci singurul raspuns care imi mai vine in minte se invarte in jurul cuvantului: imperfectiune. Acest tot este un tot imperfect. Nu exista reguli perfecte sau linii perfecte sau puncte perfecte, exista pachete: un punct e rotund insa e mat, un cerc e rotund insa e gol, un om e cinstit insa e sarac s.a.m.d. Lucrurile sunt compuse nu pentru ca le-a creat vreun cineva sau pentru ca ne-am plictisi altfel ci poate pentru ca trebuie sa fie…povestite. S-a gandit cineva la asta?De exemplu, cum ai mai povesti o linie daca ar fi insasi perfectiunea? Cum ai mai povesti un om daca ar poseda toate acele elemente care sunt cunoscute tuturor si care sunt incluse in acea bucata de “bine” pe care toti ar alege-o? Cum s-ar mai scrie romane? Cum ar mai aparea razboaie?
Viata e dinamica tocmai pentru ca e compusa dn tot felul de perechi, compuse si ele din altele si tot asa. Nu inteleg anumite lucruri tocmai pentru ca trebuie sa le povestesc. Nu inteleg ce am scris pana acum din acelasi motiv. Dar nu ma judecati, am si eu…”pachetele” mele.

Leave a Reply

